RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

P4 hevder de er godt rustet for konkurransen

Sist oppdatert:
Over nyttår vil P4-sjef Rune Brynhildsen oppleve en helt ny konkurransesituasjon. Så langt i år har resultat og inntekter blitt dårligere, men kanalen hevder de er godt rustet for å takle konkurransen.

P4 presenterte sine kvartalstall tidligere i dag og kunne vise til et driftsresultat på 8,6 millioner kroner i første halvår 2003. Dette gir en driftsmargin på 8,3 prosent etter en omsetning første halvår på 103,5 millioner kroner. Omsetningen gikk ned med 5,6 prosent.

P4s administrerende direktør, Rune Brynhildsen, sier i en pressemelding at de nå har lagt bak seg første halvår hvor jobb nummer en er utført, nemlig kampen om konsesjonen. Brynhildsen legger til at turbulensen og internfokuseringen har påvirket omsetningen til P4 noe, men at de nå har lagt det bak seg.

- Utsiktene fremover er gode - og vi satser på å gjennomføre et annet halvår med betydelig sterkere fokus på inntektssiden, sier P4s ansvarlige redaktør og administrerende direktør, Rune Brynhildsen, som legger til at de nå er i full gang med å iverksette strategien for å vinne tilbake tapte annonsekroner og posisjonere kanalen for øket konkurranse.

- Frem til nyttår er vi alene om å sende riksdekkende, kommersiell radio i Norge. Den tiden skal vi bruke godt, både overfor lytterne og annonsørene, sier Brynhildsen.

Informasjonsdirektør Ole Tom Nomeland legger til at de mener de har et ambisiøst, men realistisk mål om å være landets største kommersielle radiokanal også over nyttår.

- Vi kommer til å fortsette å gi lytterne mer av det de liker ved P4. Samtidig kommer det endel forbedringer og endringer som vi skal få kjørt inn i løpet av høsten, sier Nomeland til Propaganda og legger til at de har alle intensjoner om å holde det de lovte i konsesjonssøknaden.

Kanalen har sikret seg en dekning på minst 70 prosent fra 1. januar og dekker alle byer med mer enn 6000 innbyggere. Nedslagsfeltet blir i alle sentrale strøk, og det nye nettet får god dekning langs de viktigste veistrekningene.

Den nye konkurransesituasjonen vil også gi økte annonseinntekter i radiomarkedet, tror P4.

-Radio blir en enda bedre mediekanal for annonsørene når det kommer flere kommersielle kanaler med riksdekning. Vi opplever øket bransjefokus og tror at det vil føre til en større interesse for radioreklame i tiden fremover, sier P4-sjefen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere