RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(Side2)

På rånefest med Moods

Sist oppdatert:
Go go girls, wonderbaum og Wig Wam. Moods of Norway avsluttet moteuken med høy harryfaktor - se bildene!

SJOKOLADEFABRIKKEN (SIDE2): Finn din indre råner må ha vært et av mantranene da gutta i Moods of Norway, Simen Staalnacke og Peder Børresen, skulle lage sin høstkolleksjon som har fått navnet Cocktail Transportation.

På den gamle Sjokoladefabrikken på Rodeløkka i Oslo var det invitert til skikkelig rally- og rånefest fredag kveld. For det er bare Moods som kan ta et såpass folkelig grep - som mekking, råning og bil, og gjøre det til et moteshow.

Se bilder fra rød løper og visningen nederst i saken!

Rally-brødre
På catwalken gikk det selvsagt også i år noen kjente fjes. Der det tidligere har vært gamle skihelter og kjente artister, var det med bil som hovedtema naturlig nok brødrene Solberg som skred ned catwalken denne gangen.

Petter og Henning så ikke ut til å være helt i sitt rette element, men de nøt da allikevel oppmerksomheten fra de rundt to tusen som gjestet showet.

Det var olje som gjaldt - gutter i fettete t-skjorter og oljete jeans åpnet visningen. En langt mer rocka og mørk versjon av Moods enn den vi vanligvis ser fra den kanten. Oljeprisens prislinjer er gjengitt på baklommene av jeansene, slik at man kan se den vanvittige utviklingen i Norges økonomi etter at vi fant det svarte gullet.

Svarte, trange kjoler var det til jentene (riktignok med det gjenkjennelig traktormerket på) og hullete, trange t-skjorter og smale jeans. En litt strammere variant enn vi har sett før.

Få nytt fra Side2: Klikk her!

Heiet på Ailo
Motocross-kjører Ailo Gaup (31) hadde tatt fram modellen i seg, og da han entret catwalken reiste både Aksel Hennie og Daniel Franck seg i stor begeistring fra sine seter på første rad. Kjæresten hans, NRK sportens Anne Rimmen, fikk ikke med seg modelldebuten - da hun dekker OL i Vancouver.

Ailo så riktig så nerdete ut i den preppy delen av herrekolleksjonen. Nerdete briller og amerikansk skolegutt-antrekk a´la Clark Kent passet motocrosskjøreren godt.

Fra sidelinjen heiet også Marion Ravn på Ailo. Hun fikk med seg sin aller første Moods-visning denne fredagen. Hun har møtt klesskaperne ved flere anledninger i Los Angeles, der de åpnet butikk i fjor.

- Jeg skal heie på Ailo på catwalken, han er bestevenn med kjæresten min, sier Marion Ravn i Side2.

- Jeg gleder meg skikkelig til å se visningen, jeg kjenner Simen og Peder og har festet med de flere ganger i LA. De har blitt godt mottatt der borte, det er mange kjente som går i klærne deres og det er jo det som betyr noe for amerikanerne, sier Marion Ravn til Side2.

Hun kom på festen i kjole med fjærmønster fra norske Epilogue. Visningen tidligere på dagen digget hun.

- Jeg ville ha alt på den catwalken, sier Marion begeistret.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Norsk design
Hun var ikke den eneste som kom i norsk design på siste kveld av Oslo Fashion Week. Kathrine Sørland (29) hadde tatt på frynsekjole i gull fra TSH og skikkelige høye hæler til visningen.

- Når en skal på harryfest må en glamme seg skikkelig, det er så sjeldent jeg går ut. Nå blir det hæla i taket og tjohei, sier Kathrine Sørland til Side2.

(Artikkelen fortsetter under bildekarusellen)

2902

Inspirert av USA
Selv om det først og fremst var norsk transport som var inspirasjon for denne kolleksjon har Side2 på følelsen av at Simen og Peder har hentet inspirasjon i sitt nye forretningsland der de både bygger opp klesbedriften og holder på med innspillingen av et realityshow.

Flere av antrekkene i kolleksjon er veldig 60-tallets amerikanske husfruer - litt «Mad Men». Korte, trekvartermete jakker over søte cocktailkjoler sto i sterk kontrast til biltema og go go-dansingen...

Nyskapenheten og kreativteten har allikevel stagnert litt.

Det er mye gjentagelse av ting og klær vi har sett før. Kolleksjonen er riktignok litt mer edgy og brukervennlig enn vårkolleksjonen, men vi savner overraskelsesmomentet som var så tydelig til stede tidligere. Den litt mer ekstreme bruken av norsk design må til, for at man i det hele tatt kan kalle det design.

Wig Wam og Vazelina Bilopphøggers skulle gjøre sitt til at stemningen sto i taket - men de lyktes ikke helt med akkurat det.

2905

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere