RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

På TV-toppen

Sist oppdatert:
Tippeligakampen mellom Vålerenga og Brann var det mest sette TV-programmet forrige uke. 546 000 så kampen.

Markedsandelen endte på 48,8 prosent. Det betyr at nær halvparten av alle som så på TV søndag kveld valgte den prestisjefylte fotballkampen som endte med 2-0 seier til Vålerenga.

Klar økning

TV 2 Zebra-oppgjøret mellom Sandefjord og Viking hadde 120 000 seere, og 18,5 prosent i markedsandel.

528 000 seere har i gjennomsnitt fulgt hver hovedkamp på TV 2 denne sesongen, og 131 000 har sett kampene på TV 2 Zebra. Det er en klar økning sammenlignet med i fjor da tallene var henholdsvis 517 000 og 119 000 seere.

- Det er også verdt å merke seg at markedsandelene øker enda mer. Dette har sammenheng med at den generelle TV-seeingen er lavere, men fotballen trekker altså flere seere enn noengang. Sterke 42,6 prosent er gjennomsnittlig markedsandel så langt i år, sier mediedirektør Svein Graff i NTF.

Fem mest sette kamper i Tippeligaen i år:

1. Vålerenga – Rosenborg 661 000

2. Brann – Vålerenga 654 000

3. Rosenborg – Brann 642 000

4. Viking – Rosenborg 633 000

5. Vålerenga - Brann 546 000

Fem mest sette kamper i Adeccoligaen i år:

1. HamKam – Bodø/Glimt 153 000

2. Molde – HamKam 122 000

3. Molde – Moss 116 000

4. Bodø/Glimt – Skeid 99 000

5. Notodden – Sogndal 83 000

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere