RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Passerte 23 millioner i gullrushet

Ved oppgjørets time på tampen av 2007, viste regnskapet at gull-eventyret har gitt Branns egne butikker en utrolig omsetning på over 23 millioner kroner netto, nesten det dobbelte av hva et ambisiøst budsjett kalkulerte med.

I praksis betyr det at Brann-supporterne har brukt nesten 30 millioner kroner i de to butikkene og i nettbutikken i løpet av 2007, melder brann.no.

Dobbelt så høyt

Tallet er nesten dobbelt så høyt som budsjettert, og ut av tallene er det enkelt å konkludere med at seriemesterskapet fortjener det meste av æren.

- Vi har regnet litt på det, og kommet til at gullet kan ha betydd så mye som seks millioner kroner ekstra på tampen av året, anslår Hans Lokøy, merchandiseansvarlig i Brann. Han er selvsagt strålende fornøyd med de skyhøye tallene.

Optimisme i 2008

Av skandinaviske klubber er det trolig bare FC København som overgår Brann-tallene fra 2007. Nå er målet å levere et godt år i 2008 også, selv om Lokøy vedgår at det kan bli vrient å overgå dette på nytt.

- Vi må trolig vinne gull igjen. Det budsjetterer vi ikke med, men vi legger listen relativt høyt, og håper å levere er godt resultat igjen, sier han.

22 000 drakter

Spilletrøyen er den soleklare vinneren i Brannbutikkene i Galleriet, på Brann Stadion og i nettbutikken. Det ble solgt over 22.000 trøyer i 2007. I tillegg kommer salg via andre kanaler som Brann får royalities fra. Spesielt er salget på Stadion oppsiktsvekkende høyt, og nesten like godt som i Galleriet.

- Alt i alt er dette fantastiske tall, og spesielt når vi tenker tilbake et par år. I 2003 omsatte vi for 1,6 millioner, minnes Lokøy.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere