RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Plukker opp gods til kjøkkenet

Sist oppdatert:
Leo Burnetts arvtaker i Norge, Kitchen, plukker opp fem av de som tidligere jobbet i Leo reklame. Tilsammen utvider byrået med åtte.

Kitchen engasjerer åtte nye. Fem kommer fra Leo Burnett Reklamebyrå, en AD-assistent, en mac'er, en prosjektleder og et frilansteam. Dermed blir det bare tre av de ansatte fra Leo som blir ansatt i Kitchen.

Tre personer blir hentet fra andre byråer, en prosjektleder og et team. Kitchen vokser seg fra 16 til 24 i smått og stort.

Teamet som Kitchen nå henter er Kristoffer Carlin og Martin Thorsen. De to har vært hos McCann siden de gitt ut fra Westerdals Reklameskole og har blant annet jobbet med kunder som TV-aksjonen for Redd Barna og Universitetet i Oslo.

- Jeg er komfortabel før inngangen til 2004 og føler at vi ikke har blitt større enn at vi klarer å holde på konseptet vårt. Vi har vært opptatt av å ikke vokse for fort, og er i en størrelse som gjør det fullt mulig å fortsette med det samme konseptet og lykkes med det, sier daglig leder Haakon Dahl til Propaganda.

Byrået har hittil overtatt Leo Burnett-kunder som McDonald's, BMW, Canon og KraftFoods snacks, men flere har også takket nei.

- Prosessen med Leo har vist oss at det ikke er automatikk i at kundene som har preferert Leo nødvendigvis prefererer Kitchen. Det har bakgrunn i at Leo er fullservicebyrå, mens Kitchen er lite, tett og nært, med en fastpris i året, sier Dahl.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere