RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Politiet med millionkampanje

Sist oppdatert:
I høst kommer den største infokampanjen fra politiet noensinne. Målet er å informere om endringene i etaten, men hva de gjør vil ikke infosjefen si noen om før kampanjene er på lufta.

I disse dager mottar samtlige husstander et hefte fra Politidirektoratet. Til sammen har to millioner hefter om endringene etaten arbeider med blitt sendt ut, en omfattende jobb, men dette heftet er ikke det eneste nordmenn vil høre fra politiet i høst.

Flere prosjekter er på gang og brosjyren er bare en av flere større informasjonskampanjer Politidirektoratet jobber med for tiden. Det er direktoratet selv som har laget den, i samarbeid med New Deal. Propaganda kjenner til at flere av de største byråene var med i byråkonkurransen, som av bransjefolk omtales som omfattende.

- Informasjonskampanjen er den største politiet har gjennomført noen gang. Det er klart det er et stort løft for oss, sier informasjonssjef Runar Kværnen i Politidirektoratet til Propaganda.

Hvor mye penger politiet bruker på dette, vil han ikke ut med, men at kostnadsrammen er på flere millioner kroner, er det liten tvil om. Hva de andre informasjonstiltakene består av, vil ikke Kværnen ut med.

- Slike ting kan vi ikke kommentere før de er i gang, sier han og legger til at det er et stort apparat som må bli informert om kampanjene før det kan kommuniseres ut til pressen.

Politiet gjennomfører den største forandringen av norsk politi på hundre år og det er i den sammenheng kampanjen gjennomføres. Men Kværnen sier til Propaganda at det også er andre grunner.

- Det har vært mye fokus på politiet i media de siste årene og folk kan få inntrykk av at politiet sliter med å få jobben som vi er satt til gjort. Dette er vår måte å delta i debatten på, sier Kværnen og legger til at de også at de tidligere har blitt kritisert for å informere for dårlig.

- Vi vil vise at vi er mer tilgjengelige og serviceinnstilte, avslutter Kværnen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere