RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Reklame for 4,1 milliarder

Sist oppdatert:
Mediebyråene har solgt reklame for 4,1 milliarder kroner så langt i år. Det er en økning på 3,1 prosent fra oktober i fjor. Nettet registrerer fortsatt størst vekst.

Selv om annonseveksten avtar noe, er mediebransjen fortsatt inne i en positiv stim. Så langt i år har den delen av annonsemarkedet som formidles gjennom mediebyråene økt med 3,1 prosent, fra fire til 4,1 milliarder kroner.

Fortsatt er det nettavisene som drar størst nytte av oppgangen i mediemarkedet. Så langt i år er det solgt reklame for 133 millioner kroner på nettet gjennom mediebyråene, en økning på hele 38 prosent fra oktober i fjor.

Også kino og utendørs opplever en god vekst, viser statistikken fra Mediebyråenes Interesseforening. Begge mediekanalene registrerer en vekst på like over ti prosent fra fjoråret, noe som særlig Clear Channel kan smile bredt over, siden selskapet er involvert med selskaper i begge mediekanalene.

Fagpressen har ikke like mye å smile over. Nedgangen fortsetter og er på 11,1 prosent så langt i år. Mediebyråene har formidlet annonser til en verdi av 71 millioner kroner, mot 80 millioner kroner etter ti måneder i fjor.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere