RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Reklamerekord for ukepressen

Aldri før har ukepressen i Norge fått inn flere reklamekroner enn i 2003. Og bransjen tror på mer.

Hjemmet Mortensen og Norsk Aller, Norges to største ukebladforlag, kan begge gni seg fornøyd i hendene med tanke på fjoråret. Annonsesalget har aldri vært så godt, og troen er sterk på at 2004 kan bli et like godt år.

- Ja, vi er rimelig fornøyde med året som gikk. Både Norsk Aller og ukepressen generelt bør være fornøyd med at reklameomsetningen har økt kraftig i et mediemarked som de siste årene har slitt med stagnasjon og nedgang, sier Geir Hellerud, annonsedirektør i Norsk Aller.

Norsk Aller hadde en bruttoomsetning på 320 millioner kroner i 2003, en økning på seks prosent fra foregående år. Hjemmet Mortensen opplevde en økning i nettoomsetningen på 12 prosent. Annonsedirektør Jon Kristiansen vil ikke røpe det eksakte tallet, men forteller til Kampanje at bruttoomsetningen i 2003 endte på omkring 400 millioner.

Begge ukebladforlagene har hatt en solid start på 2004, og har tro på at inneværende år blir minst like bra som 2003. Kristiansen forteller at bookingen for året hittil er 50 prosent høyere enn på samme tid i fjor, skriver Kampanje.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere