RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Reklameveksten stanset i oktober

Sist oppdatert:
Det er fortsatt vekst i reklameomsetningen i Norge hittil i år, men i oktober isolert sett var det et lite fall
Reklameomsetningen gjennom mediebyråene i Norge falt med 0,2 prosent i oktober. Det viser en beregning iMarkedet har gjort basert på akkumulerte tall for året fra Mediebyråenes Interesseorganisasjon (MIO).

Hittil i år er det forsatt en oppgang på 3,1 prosent.

I oktober isolert sett var det et fall på 14 prosent for TV og en fremgang for aviser på 12 prosent. Dette er de viktigste mediekanalene.

Ellers stiger fortsatt internett, kino og utendørsreklame markant, mens radio faller.

Statistikken viser netto utfakturert medieomsetning, etter rabatter, gjennom mediebyråer. Statistikken måler dermed ikke reklame solgt direkte til kunden eller rubrikkannonser, men gir en indikasjon på retningen for markedet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere