RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: BORIS ROESSLER (EPA)

Rotter seg sammen mot Google

Sist oppdatert:
Etablerer Norges største annonsesamkjøring.

I januar kjøpte ABC Startsiden seg inn i MyAd. Med det har flere av de største medieaktørene i Norge kastet seg på toget.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

A-pressen, ABC Startsiden, DN Nye Medier, Egmont Serieforlaget, Hjemmet Mortensen og Mediehuset Nettavisen er nå eiere i selskapet.

- Det er helt unikt i norsk sammenheng at vi klarer å samle så mange medieaktører, som historisk sett ikke har vært spesielt flinke til å samarbeide. Det viser hvor spennende MyAd-konseptet er og hvor stor tro alle i norsk media har på denne tjenesten, sier administrerende direktør Erland Bakke i MyAd.

- Selv med den sterke alliansen som nå er skapt er vi fortsatt åpne for å inkludere andre større mediehus både innenfor og utenfor norske grenser, fortsetter Bakke.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Tjenesten vil bidra med nye inntekter for eiere og partnere i tiden fremover. DN Nye medier og Mediehuset Nettavisen kjøper seg opp med 12 prosent hver. Egmont, fordelt på Hjemmet Mortensen og Egmont Serieforlaget AS kjøper 9,3 prosent. Morselskapet MyAd beholder største eierpost på 66,67 prosent av selskapet. Selskapet prises før emisjonen til 16,7 millioner kroner.

MyAd går rett i strupen på Googles velprøvde forretningsmodell, men baserer seg på relevante annonser på redaksjonelle nettsteder med høy kvalitet.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Få de viktigste nyhetene rett på mobilen

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere