RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Se og Hør bygger nye kjendiser med TV 2

Sist oppdatert:
Norges største ukeblad blir en av hovedsponsorene på TV 2-serien Farmen til høsten. Markedssjef Hanne Fevik i Se og Hør håper på nye TV-kjendiser etter Idol-Kurt.

Det blir en ny runde med liksomvirkelighet på TV 2 til høsten. Forrige gang Farmen ble sendt var seertallene på det meste oppe i 900.000, med rundt 730.000 i gjennomsnitt. Denne gangen håper TV 2-sjef Kåre Valebrokk på mellom 500 og 600.000 i snitt.

Se og Hør er uansett sikker på at Farmen nok en gang blir en suksess, rent seermessig.

- Vi har tro på Farmen som en av høsten store slagere. Serien har en profil og et nedslagsfelt som passer oss bra. Produktet satser bredt og prøver å nå mange ulike aldersgrupper, sier Fevik som mener at valget av den nye programlederen også er et stort pluss.

Det er hesteallergikeren Frithjof Wilborn som skal lede årets utgave.

Fevik sier det er første gang ukebladet sponser Farmen. Det er imidlertid ikke første gang Se og Hør er involvert i reality-sjangeren.

De to første årene var ukebladet sponsor for Robinson på TV3. I tillegg har TV 2 nytt godt av Se og Hørs sponsorpenger både når det gjelder "Vil du bli millionær" og "Idol". En stund vurderte Se og Hør også Big Brother på TVNorge, men det ble konkurrenten Her og Nå som slo til på det sponsoratet.

- Vi har hatt mange gode samarbeid med TV 2. Det viktigste for oss er å være med å skape nye navn, kjendiser og seerprofiler som vi kan skrive om selv. Dette er en vinn-vinn situasjon for TV-stasjonen og oss, mener markedssjefen som hele veien ser etter konsepter som innholder mennensker og personligheter.

TV 2 satser til sammen på tre hovedsponsorat på Farmen. Se og Hør er en av dem, dermed kan man i utgangspunktet utelukke Her og Nå pluss VG.

Sponsorsjef Kristine Skeie i TV 2 sier til Propaganda at hun er fokuserer på den rette konteksten for sponsorene på TV-kanalen:

- Vi er jo veldig opptatt sponsorer som har en link til Nord-Norge og hvordan Farmen fremstår. Vi er glade for at Se og Hør er med, men det spiller egentlig ingen rolle om det på en side er Norges største ukeblad eller andre aktører som er store innenfor jordbruk. Det viktigste er en god link til hva innholdet handler om, mener hun og innrømmer at den redaksjonelle oppfølgingen er fristende agn for TV-kanalen.

- Det vil være stor interesse rundt Farmen, antagelig vil Se og Hør følge godt opp redaksjonelt. Vi skaper kjendiser på Farmen, det vil alltid være noe å skrive om. Det er gunstig for dem og gunstig for oss, sier hun.

Sponsorsjefen vil ikke si noe om størrelsen på sponsoratet.

- Nei, det kan vi ikke si noe om. Se og Hør får imidlertid mye for pengene. Dette er tre sponsorater som mange har lyst på, men som er eksklusive i hver sin bransje. Vi har satt en pris på forhånd som vi ikke kommer til å senke. Sammen med aktiviteter på ulike plattformer, som for eksempel konkurranser på Internett, får sponsorene mer enn bare sponsorplakater på TV 2, mener hun.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere