RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Sexy katte i sekken

Sist oppdatert:
Et snikespill med motstandere som ikke tenker er ingen god idé. Det burde noen fortalt utviklerne av «Stolen».

Som den sexy Anya skal du i «Stolen» løpe rundt og stjele ting. I vant stil har du tilgang til masse høyteknologisk utstyr. Men i motsetning til sine kollegaer får ikke Anya drepe noen. Hun må bruke list, lokkeduer og sine atletiske ferdigheter for å unngå vaktenes oppmerksomhet.

Uheldigvis er det lettere sagt enn gjort. Vaktene er ikke de skarpeste knivene i skuffen. Oppdager de deg, holder det at du gjemmer deg oppå en boks eller henger på en vegg hvor det er helt mørkt. Lommelykten deres fungerer bare rett frem, og ingen gjør noe spesielt for å undersøke stedet.

Under testingen stod en greie som lager lyd for mye moro. I snikespill med respekt for seg selv undersøker vaktene miljøet rundt der lyden kommer fra. Her står de bare og ser på mens du lister deg uhindret forbi.

«Stolen» er altså et snikespill uten særlig kunstig intelligens. Alle som har spilt noen av sjangerens andre titler (for eksempel «Thief» eller «Splinter Cell»), vet at smarte motstandere er nøkkelen til en troverdig og engasjerende opplevelse. Eneste som redder spillet fra den absolutt avgrunn er imponerende bruk av lys og noen godt sammensatte brett.

Med mindre du savner Lara så mye at du skriker en ny og sexy dataheltinne, bør «Stolen» bli igjen i butikkhylla.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere