RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Slaktet av kritikerne - elsket av seerne

Sist oppdatert:
TV3 kom langt bedre ut i «Robinson VIP»-premieren enn J-Diva. Premieren knuste de siste sesongpremierene.

På den meste var 392.000 seere innom TV3s kjendisversjon av Robinson, der Jan Simonsen, Gry Jannicke «J-Diva», Janne Rønningen, Ole Klemetsen, Lene Elise Bergum forsvarer Norges ære i en skandinavisk realitykonkurranse.

Slaktet i pressen
I snitt hadde premieren 329.000 seere og markedsandel på 19,3 prosent, noe TV3 konstaterer er en god start.

- En utrolig god start. Dette er bedre seertall enn i premierene i de to siste Robinson-sesongene, sier presse- og informasjonsansvarlig i TV3, Glenn A. Støldal.

Han har fått med seg den radbrekkende anmeldelsen i dagens Dagbladet, men trøster seg med at «Robinson VIP» ble godt mottatt av seerne.

- Dette er strålende tv-underholdning. Vi bryr oss ikke om anmeldelsene, sier han til Side2.no

Ønsket seg hjem
I Dagbladet skriver tv-anmelderen Tom Stalsberg at pausefiskene til NRK var langt sprekere enn det norske laget i den skandinaviske kjendistevlingen.

- Svenskene og danskene virket tilnærmet ved sine fulle fem, vårt VIP-landslag dessverre ikke, skriver Stalsberg i Dagbladet, og kombinerer det med en ener på terningen.

I premieren røk J-Diva ut, og har tidligere sagt til TV 2 Nettavisen at hun ønsket seg hjem fra første stund.

Når det gjelder de store seermagnetene er det NRK1 som er og blir helgevinneren. Hele 1,2 millioner seere fikk med seg den første episoden av den nye «Brødrende Dal»-serien, og fantastiske 1,4 millioner seere så «Den store klassefesten» på NRK1. Det gir et markedsandel på 82 prosent for Dan Børge Akerøs klassefest.

- Jeg er helt overveldet. Jeg er stolt og glad på redaksjonens og institusjonens vegne, sier Akerø i en pressemelding fra NRK.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere