RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(Crestock)

Slanketabbene

Sist oppdatert:
Ikke gjør dette.

(SIDE2): Du lurer kanskje på hvorfor du ikke går ned i vekt, til tross for strenge dietter og kaloritelling.

Årsaken til at kiloene ikke renner av i det tempoet du kanskje skulle ønske kan være mange. Men det er noen slanketabber som mange overser, og gjør at man ikke oppnår ønsket matchvekt.

Nettstedet WEB MD har samlet noen av de vanligste.

Krasjslanking
Mange tyr til ekstreme dietter for å gå ned i vekt. Selvfølgelig vil kiloene renne av deg om du bare spiser grapefrukt eller suppe hver dag.

Å kutte ned kaloriinntaket vil uten tvil gjøre at kiloene renner av. Det fører også til at kroppens forbrenning går saktere, og når du da begynner å spise normalt igjen har du et problem. Da legger du på deg igjen, og det i et raskere tempo enn før dietten.

Les også:Opp i vekt av slanking

Dropper frokosten
Å droppe frokosten er en enkel, men langt ifra smart måte å kutte ned på kalori inntaket.

Det er en grunn til at frokosten er et av dagens aller viktigste måltider. Kommer du sulten på jobb er sjansene større for at du vil småspise fram til lunsjtid. Når du endelig får mulighet til å spise lunsj blir kanskje porsjonen ekstra stor også fordi kroppen trenger påfyll.

Gå heller for en frokost som inneholder masse proteiner og fiber. Dette gjør at du vil føle deg mett lengre.

Ingen småspising
Å småspise gjennom hele dagen gjør deg ikke akkurat slankere.

Men om du spiser flere små og gjennomtenkte måltider gjennom hele dagen, kan snacksen faktisk bare være bra. Det er derimot veldig viktig å spise de riktige tingene. Velg gjerne produkter som inneholder mye proteiner. Nøtter for eksempel er et godt valg.

For lavt vanninntak
Denne diettabben burde være relativt lett å fikse på.

Vann er viktig for forbrenningsprosessen, og om du lar deg selv bli dehydrert vil også forbrenningen din gå i saktere tempo.

Undersøkelser viser at de som drikke åtte eller flere glass med vann per dag forbrenner flere kalorier enn de som drikker mindre.

Drikk derfor et glass vann til hvert hoved- og mellommåltid.

Les også:- Drikk vann før måltidet

Drikker deg tyngre
Om man er på diett er det lett å glemme at det man drikker også inneholder kalorier - mange kalorier.

Fancy kaffedrikker og velsmakende cocktails kan inneholde så mye som 500 kalorier. Til og med frukt juice og brus kan føre til at kaloriinntaket blir langt over det som er sunt.

Tenk derfor også over hva du drikker.


Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere