RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Slik får du ekstra liv

Sist oppdatert:
Klarer du ikke mer enn to timer foran PC-en før armen verker og øynene svir? Her er tipsene som gir deg ekstra liv.

Spillbladet Electronic Gaming har snakket med en rekke forskjellige leger og fysioterepeuter. Disse tøye-tipsene er skreddersydd for gamere:

Gamer, reis deg!
Først og fremst, ikke sitt stille på stolen i time etter time. Dersom du sitter stille i mer enn to timer, øker det risikoen for blodpropp, forklarer legen Greg Taylor. Han anbefaler å bevege seg minst hvert tredje kvarter.

YOGA FLAME
Denne øvelsen er spesielt fin og viktig for dem som bruker PC-musen mye.

  • Hold armen du skal strekke rett ut.
  • Bruk den andre hånden til å presse hånden nedover, slik at du kjenner det strekker oppover armen. Stopp hvis det gjør vondt i håndleddet.
  • Slipp hånden, og strekk den forsiktig ut igjen.
  • Trekk nå hånden rett opp mot taket, for å strekke musklene på underarmen.
  • Gjenta med den andre armen.

THE BIONIC THUMBANDO
Beregnet spesielt på dere som holder mye i en håndkontroller, men kan brukes av alle.

  • Bruk tommelen på den ene hånden til å bøye kun det ytterste leddet på tommelen på den andre hånden (figuren til venstre)
  • Slipp tommelen, og hold stillingen.
  • Bruk nå tommelen på den ene hånden til å strekke den andre (figuren til høyre).
  • Repeter.

THE DOUBLE DRAGON

  • Begynn med fingerne og tommeltotten som vist på figuren til venstre.
  • Legg den andre hånden over tommelen og fingrene.
  • Strekk fingrer og tommeltott forsiktig sammen.

WAVE OF THE WARRIOR
Denne kjekke øvelsen kan virkelig være en livsredder for slitne gamere.

  • Strekk ut alle fingerne på den ene hånden.
  • Bruk pekefinger og tommeltott på den andre hånden, og press to fingre fra hverandre.
  • Gjenta på alle fingerne.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere