RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Slik får du kjendiskroppen

Sist oppdatert:
Ditt nyttårsforsett er kanskje å få drømmekroppen i år. Bli inspirert av kjendiskroppene her.

(SIDE2): Her får du nå de beste tipsene til å få den perfekte kroppen. Den svenske nyhetskanalen Expressen har tatt for seg kjendisene beste kroppsdeler. Bli inspirert til å få en flott kropp her.

Brad Pitts hoftemuskler
Disse musklene er mer fremtredende på noen. Det kommer ikke an på hvor mye du trener, men på hvordan du er bygd. Sats på forbrenning for å ta bort underhudfettet.

Brad Pitts underarmer
Legg underarmene mot en benk. Hele armen utenom hendene, skal hvile mot underlaget. Løft vekter eller en stang med små øvelser. Siden ikke alle er like sterke i armene, er vekter å foretrekke. En stang kan gjerne bli for tungt.

Jessica Albas skuldre
Her er kinesismaskinen perfekt. Tren både oversiden og undersiden av skulderene for å få Albas holdning. Kjør15 repetisjoner, og vær ikke redd for å ta i. Det er ingen fare for at du blir stor. Har du ikke tilgang til kinesis kan du bruke håndvekter.

Shakiras mage
Dessverre kan du ikke punktforbrennes. Dermed er det heller ikke lett å ta bort lovehandlesene. Prøv likevel Fredrik Ljungbergs mageøvelser.

David Beckhams ben
Fotballspillere gjør tunge eksplosive øvelser som knebøy, markløft og tåhev. Jobber du med store muskelgrupper som beina, aktiviseres en stor del av hele kroppen. Det gjør underverker for forbrenningen.

Fredrik Ljungbergs mage
Her er det viktig med magestøtte. Dra navlen inn mot ryggen. Når du føler deg kjempesmal, har du trolig funnet magestøtet. Er det vanskelig å finne magemuskelen, kan det skyldes at hoftebøymuskelen eller ryggsøylen er for kort. Øvelsen «planken» gir deg stabilitet i ryggsøylen.

Jennifer Anistons armer
Tydelige armer får du gjennom å trene skuldre, biceps og triceps.

Bruce Lees bryst
Brystmuskelen er stor og kan deles opp i over-, mellom- og nederdel. Variert trening gir det beste resultatet. Mange har for korte muskler i fremsiden av skuldrene. Strekk musklene i skuldrene, så blir brystmusklene mer effektive. Trening av ryggen gir også mer balanse i kroppen.

Fredrik Ljungbergsskuldre og nakke
Ta Jessica Alba-øvelsene. Men for menn er det bedre å ta færre repetisjoner og mer vekt. Øk vekten, så blir musklene større.

Mischa Bartons ben
Alle jenter er redde for celluliter. Det er genetisk arvelig, men kan minskes ved hjelp av kosthold og trening. Drikk mye vann. Tren lårene i benpressen, og kjør utfall. Føttene trener du med tåhevn. Og jenter - husk at muskler tar mindre plass enn fett. Gjør tunge øvelser - Det er bra for forbrenningen.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere