RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Slik holder du ut treningen

Det er ikke bare i forhold man har vanskelige faser - trening kan være tungt å gjennomføre i lengden.

(Side2:) Stadig nye mål og en utvidet horisont kan være gunstig for treningsresultatene. Kvinnemagasinet Brigitte har fire gode motivasjonstips på veien.

Siste nytt fra Side2: Sjekk forsiden akkurat nå!

Avveksling
Rutiner og kjedsomhet er en skikkelig brems. Et motmiddel kan være det gamle atlastrikset. Slå opp på en tilfeldig side med øynene lukket og pek. Dersom du peker på vann kan du ta en svømmetur. Ender du opp på fjellet kan du ta frem terrengsykkelen eller en step. På slake strekninger kan du ta en joggetur eller gå stavgang. Havner du på glattisen er skøyter eller rulleskøyter et godt alternativ. Ørkenhete kan erstattes med en dag i badstuen.

Belønninger
Finn en idyllisk ny løpestrekning, kjøp ny t-skjorte til pilatestimen og kanskje en deilig kaffe etterpå. Slik lærer du underbevisstheten din til å glede seg til trening.

Bruk hjernen
Etter trening kan du utføre utvalgte bevegelser i fantasien. Gjennom den mentale treningen forstår kroppen bevegelsene bedre, og du forbinder sport med en positiv opplevelse.

Bevissthet
Gjør deg selv bevisst på at du gjør noe bra når du trener. Da yter du mer og får bedre resultater, i følge en Harvard-studie.

Er du fornøyd med Side2? Vi vil gjerne ha dine tilbakemeldinger. Klikk her!

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere