RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Slik skapte de Lara Croft

Bli med bakom prosessen som formet det nye utseendet.
Sist oppdatert:

Spillstudioet Crystal Dynamics har publisert en video som viser litt av arbeidet med å skape den nye Lara Croft, helt konkret den grafikken som ble avduket for første gang på forsiden av magasinet Game Informer i begynnelsen av desember 2010.

Utviklerne forteller at de har brukte sitt japansk selskap til å skape 3D-modellen av Lara basert på skissene Crystal Dynamics tegnet. Og resultater er, som du kan se, ganske imponerende.

- Så bra har Lara Croft aldri sett ut, sier utviklerne i videoen.

Det er ikke bare utseendet som er nytt for Lara Croft. Utviklerne lover en helt ny spillopplevelse med «Tomb Raider».

- Glem alt du vet om «Tomb Raider», vi utforsker ting som aldri tidligere har blitt gjort i dette spillet, sier studiosjef Darrell Gallagher i Crystal Dynamics, spillstudioet bak «Tomb Raider»-serien en kommentar.

I spillet skal hun lære hvor langt hun må gå for å holde seg i livet, for aller første gang. Hjelpemidlene synes denne gangen å være langt mer primitive enn før. Hennes to klassiske pistoler blir tilsynelatende byttet ut med pil og bue.

Nedenfor kan du se hvordan coveret til Game Informer kom til verden:

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere