RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Slik skapte de Lara Croft

Sist oppdatert:
Bli med bakom prosessen som formet det nye utseendet.

Spillstudioet Crystal Dynamics har publisert en video som viser litt av arbeidet med å skape den nye Lara Croft, helt konkret den grafikken som ble avduket for første gang på forsiden av magasinet Game Informer i begynnelsen av desember 2010.

Utviklerne forteller at de har brukte sitt japansk selskap til å skape 3D-modellen av Lara basert på skissene Crystal Dynamics tegnet. Og resultater er, som du kan se, ganske imponerende.

- Så bra har Lara Croft aldri sett ut, sier utviklerne i videoen.

Det er ikke bare utseendet som er nytt for Lara Croft. Utviklerne lover en helt ny spillopplevelse med «Tomb Raider».

- Glem alt du vet om «Tomb Raider», vi utforsker ting som aldri tidligere har blitt gjort i dette spillet, sier studiosjef Darrell Gallagher i Crystal Dynamics, spillstudioet bak «Tomb Raider»-serien en kommentar.

I spillet skal hun lære hvor langt hun må gå for å holde seg i livet, for aller første gang. Hjelpemidlene synes denne gangen å være langt mer primitive enn før. Hennes to klassiske pistoler blir tilsynelatende byttet ut med pil og bue.

Nedenfor kan du se hvordan coveret til Game Informer kom til verden:

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere