RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Slik trener journalistene

Sist oppdatert:
Her er favoritt-treningen til Side2s journalister.

(SIDE2): Smaken er som baken. Og det gjelder for trening også. De fleste av oss liker å trene på vår egen måte og har gjerne preferanser når vi skal holde kroppen i form. Etter en spørrerunde i redaksjonen var svarene mange og ganske differensierte.

Noen liker best å løpe seg bort i skogen når de trener, noen trener bare for å ha det gøy mens andre trener hele fem ganger i uka. Se hvem av journalistene som er mest sporty og få tips.

Under kan du se hvordan journalistene i vår redaksjon trener, men for en tid tilbake spurte vi også helsejournalister i andre publikajoner om de fulgte sine egne sunne råd: Les saken her: Følger helsejournalistene egne råd?

Journalist reise - Anders Røeggen

- Tredemølle med «The Simpsons» på skjermen, fotballtrening med kolleger og venner, toppturer - sommer som vinter og terrengsykkel i Marka.

Min favoritt-topptur er Kolåstinden (1432 m.o.h) i Sunnmørsalpene. Et tips er å bli med Ålesund Skiklubb og bruke hytta deres på Standaleidet.

Les også: Morgentrening gjør deg slank

LES TRENINGSBLOGGEN TIL CORNELIS ELANDER HER

Journalist kultur - Vibeke Johnsen

- Kjapp kondistrening med variasjon, men uten vanskelige kombinasjoner. Som for eksempel Høy puls-timene på Sats.

Journalist helse og kultur - Guro Holmene

- Jeg er mest glad i kondisjonstrening, og liker faktisk best å jogge på tredemølle. Forutsatt at det er tv eller musikk tilgjengelig slik at jeg ikke følger med på tid og kalorier hele tiden.

- Jeg er også veldig glad i å slite meg helt ut med intervall-trening.

- Foruten kondisjon liker jeg godt pilates, det er en form for trening jeg merker hjelper både på muskler, holdning og balanse. Å gå turer ute er også blant favorittreningen min!

LES MER HELSE, TRENING OG VELVÆRE HER

Journalist desk - Lene Gunvaldsen

- Min favorittrening er aller helst å drive med en idrett, som volleyball, fotball eller håndball. Da har jeg det gøy og jeg får vært sammen med venner, samtidig som det er god trening.

Ellers foretrekker jeg styrketrening fremfor løpeturer. Det er ikke mye som er så kjedelig som å løpe og løpe og løpe.

Les også: Vi sjekket hvilke trenings-sentre som var billigst: Her trener du billigst

Journalist TV - Cathrine Holden

- Jeg spiller fotball. Akkurat nå trener vi tre ganger i uken og spiller kamp en gang i uken. Da blir det bare fotball-trening. Med kanskje en ressursøkt, som er når vi trener styrke og hurtighet.

- I oppkjøringen blir det fire til fem ganger. Da trener vi veldig variert. To fotballøkter, en karateøkt og en ren ressursøkt bestående av løping og intervaller.

Redaksjonsassistent - Christan Borge Rief

- Liker å ha en blanding av kondisjon og styrke. Halvtime jogging/ en time sykling, så styrke etter fordeling, men jeg liker styrke best.

- Om vinteren trener jeg som regel med manualer og trener spesielt magen. Om sommeren så svømmer jeg og padler når jeg har muligheten, samt jogger. Jeg liker å holde meg aktiv når jeg kan.

Journalist mote - Trine Rasmussen

- Høy puls-timer gir utrolig mye energi og kick. Også elsker jeg å løpe i skogen når jeg er hjemme i Kragerø. Ellers bruker jeg helst vinteren i skiløypene på Rauland i Telemark, eller hos kjærsten i Lillehammer.

- Langrenn er en perfekt treningsform, som gir styrke til alle muskelgrupper. Svømming er også deilig og behagelig trening.

LES OGSÅ:

Slik trener Marion Ravn

- Status med treningsferie

For varmt for trening?

Journalist musikk - Stian Fjelldal

- Lange løpeturer, lett styrketrening med apparater og vekter. Løper mest på asfalt. Lange turer, mellom en til to timer. Egentlig hvor som helst. En fin måte å holde ut på er å løpe seg vill og havne mye lenger ut i ukjent tereng enn man egentlig hadde tenkt seg.

- Når det gjelder styrkeøvelser tar jeg en lett overhaling av overkroppen. Hater øvelser hvor jeg må løfte ting over hodet. Skuldermusklene er de kjipeste å få melkesyre i.

Journalist helse - Helle Nilsen

- Akkurat nå trener jeg på Sats. Jeg går gjerne på timer med litt kombinasjoner, men også høyt tempo. Ellers er det ok med effektiv trening. Jeg trenger ikke å trene mer enn tre kvarter av gangen.

- Jeg liker også å spille squash og å sykle. Men sykling må foregå utendørs. Spinning er noe av det kjedeligste jeg kan være med på. Vi har testet en rekke ulike treningsformer med jobben og noe av det morsomste jeg har vært med på er faktisk fekting. Det var veldig gøy og man blir utrolig sliten. Saken kan du lese her: Blodtørstig fekteduell

LES OGSÅ:

8 ting du lett kan bli god i

Aggressiv turbo-trening

LES OGSÅ:

Side 2 testet klatring: Tjukk, svak og redd

Side 2 testet magedans: Sensuell med magedans

Side2 testet SatsDans - Dansetrening for kløner

Side2 testet aerobic til DJ:Trening med DJ og øl

Fulgte du med på ISDANS?

Vi var med Dorthe på trening - Se videoen her: Se Dorthe deise i isen

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere