RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Snarveien til stram kropp

Sist oppdatert:
Her er den den raskeste løsningen til en strammere kropp.

(SIDE2): Mange personlige trenere vil fortelle deg at det ikke finnes noen rask løsning, og at du antakeligvis må bruke måneder på å komme i form. Likevel er det ikke tvil om at selv den slappeste kropp kan komme i form på kort tid, bare man gjør ting riktig. Her er de absolutt raskeste måtene å komme i form på:

LES OGSÅ: Bli kvitt juleflesket

LES OGSÅ: Få superkroppen i 2007

Geriljakardio
Kanskje den raskeste måten å miste fett på, i tillegg til at det gir deg bedre kondisjon og form på kortere tid enn vanlig moderat jogging.

Les mer her: Kom i form på 10 minutter

Spis nok
For at du enten skal gå opp i muskler eller gå ned i vekt, trenger du å spise ofte og nok. Det dummeste du kan gjøre for å miste fett eller kilo er å slutte å spise, det samme gjelder om du vil opp i vekt.

Bruk riktig kosttilskudd
Å benytte kosttilskudd er ikke noe som bare hører treningseliten til. Alle kan ha godt av å bruke enkelte tilskudd, og enten du ønsker å gå ned eller opp fins det produkter som kan passe deg. For den som ønsker en strammere eller slankere kropp er riktig fettsyrer i form av omega kapsler en god vei å gå. Dette er et tilskudd som kan tas ved siden av mat, og er enkelt å benytte seg av. Effekten er etter en stund slankere kropp med bedre definisjoner.

LES CORNELIS' TRENINGSBLOGG HER

Proteiner er noe vi alle har godt av, siden det er med på å bygge opp muskler. Proteiner får du mye gjennom for eksempel kylling og tunfisk, men den enkleste og som oftest billigste måten å få i seg nok proteiner på er å benytte proteinpulver eller proteinbarer.

For den som ønsker å gå opp i muskelmasse er kreatin også et alternativ. Dette gir en mer «oppsvulmet» effekt, og hjelper deg med å bygge opp kroppen din både i størrelse og styrke.

Gjør det enkelt
Mange som begynner å trener for første gang eller etter ett lengre opphold liker å overproblematisere det å sette opp et treningsprogram. Det er mange «fancy» navn og metoder du kan benytte deg av der ute, men til syvende og sist er det egentlig bare å holde det enkelt og heller begynne å trene. Du blir hva du spiser og hvordan du trener.

Ikke alt for alle
Det fins ikke et eneste program som passer for alle, og øvelser eller metoder som fungerer for andre behøver ikke nødvendigvis å passe for deg. Få derfor noen som kan noe om trening og kosthold til å hjelpe deg med å sette opp et spesialdesignet program for akkurat deg. Ikke benytt deg av de generelle programmene man ofte får på helsestudioene.

LES MER HELSE, TRENING OG VELVÆRE HER

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere