RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Snuoperasjonen over for AdNotam

Sist oppdatert:
Nå satser reklamebyrået AdNotam og løfter blikket ut over Norges grenser. Fjoråret ga et godt overskudd og økning i omsetningen.

Sola skinner over Kristiansand og AdNotam Reklamebyrå. Byrået har som mål å tjene én million kroner dette året. Med et ordinært resultat på 260 000 kroner i fjor er byrået på riktig vei.

Etter en kraftig snuoperasjon har reklamebyrået fått hodet over vannet. Byrået økte inntektene med nesten fire millioner kroner og satt igjen med et overskudd på 260.000 kroner. Daglig leder Rune Røiseland mener fjoråret ga et fornuftig resultat.

- Det var ikke så himla svære tall, men vi har jobbet oss opp og blitt bedre. Vi har en organisk fin vekst. For fem år siden var byrået ute og syklet økonomisk. Vi startet snuoperasjon med kostnadseffektivisering, og fikk betalt ned gjeld. Vi har hatt noen år med litt krum nakke, forteller Røiseland til Propaganda.

Nå ser tidene lysere ut. Byrået ansatte to nye personer i fjor og har vokst til 15 personer. Nå sover Røiseland godt om natta. Omsetningsøkningen i fjor var på 36 prosent.

Røiseland nevner næringsmiddelkonsernet Cerealia Unibake. AdNotam har gitt pølsebrødene en ansiktsløftning. Også bryggeriet på Sørlandet, CB, kom til AdNotam på slutten av fjoråret.

Mot slutten av 2001 ble AdNotam Reklamebyrå medlem i E3. Det er et europeisk nettverk av selvstendige byråer. AdNotam, EP3 i Aarhus og et byrå i Stockholm har dannet NPN (Nordic Partner Network) som snart lanseres under et felles byrånavn. I pressemeldingen skriver styret at de ser store muligheter i dette samarbeidet, spesielt i arbeidet med nasjonale og nordiske kunder.

- Vi er i beddingen på et større nordisk samarbeid, sier Røiseland hemmelighetsfullt. Lanseringen skjer 15. oktober og involverer Danmark, Finland, Sverige og kanskje Baltikum.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere