RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Spis deg til bikiniformen

Sist oppdatert:
Proteiner er nøkkelordet, mener vår treningsekspert.

(SIDE2): Har du ikke rukket å trene sier du? Fortvil ikke, det er nemlig mye du kan gjøre ved å spise riktig før sommersesongen begynner for alvor. Vi fikk Side2’s treningsekspert Cornelis Elander til å komme med noen tips:

TIPS 1: PROTEINER

Nå er det viktigere enn resten av året å få i seg proteinrik næring, og kutte litt ned på karbohydratkildene. De fleste måltidene bør inneholde 30-40 gram protein.

TIPS 2: DETTE SPISER DU

Skal du ha i deg mye proteiner er gode kilder tunfisk, kylling, kalkun, eller eggbaserte retter som omeletter.

Les Cornelis' blogg her

TIPS 3: SUNT MELLOMMÅLTID

Av enkle måltidstips, som likevel gir høyt inntak av protein og lite fett, er cottage cheese med eventuelt noen druer, litt nøtter eller i «verste» fall litt lett syltetøy.

TIPS 3: KOSTTILSKUDD

Det kan være lurt å benytte riktig kosttilskudd, som proteinpulver og fettsyrer.

TIPS 4: DRIKK NOK

Drikk mye vann. Om sommeren er det enda viktigere å drikke mye vann enn resten av året. Du kan gjerne spise litt mer salt enn ellers også.

TIPS 5: STYR UNNA FELLENE

Du kan jo prøve å være litt bevisst når du koser deg i sommer. Fete sauser, potetsalat, mye øl og brus gir ikke bikinikropp i en fei. Men husk at det er viktig å kose seg også. Det kan du lett gjøre ved å velge magre og gode alternativer.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere