RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(COLOURBOX)

Spis deg til bikinikropp

Sist oppdatert:
Ikke helt fornøyd? Ikke fortvil – det er fremdeles håp.

(SIDE2): Nettstedet mozon.no har nemlig lagt ut en del enkle tips som kan gjøre deg klar for bikinisesongen.

Grapefrukt
En fryktet, men nokså vanlig diett blant kjendisene er grapefrukt-dietten. Syv dager med grapefrukt til frokost, middag og kveldsmat gjør underverker for figuren. Kylie Minouge og Elizabeth Hurley er blant dem som tyr til den strenge planen.

Hvorfor vites ikke, men forskere har funnet ut at en halv grapefrukt før hvert måltid bidrar sterkt til vektreduksjonen. I tillegg til å være fettfattig og med bare 39 kalorier, inneholder frukten også lykopen, som virket kreftbekjempende.

Sardiner
Sardiner er alfa omega hvis du vil gå ned i vekt. Foruten å være billig er det utrolig sunt.

Det er en god kilde til omega 3-fettsyrer som er bra for hjertet, og er fullt av proteiner som vil stabilisere blodtrykket og gi en metthetsfølelse. I tillegg hjelper det på humøret.

Gresskar
For å få kontroll over vekta er fiber et viktig hjelpemiddel. Og gresskar har masse fiber. Det er få kalorier og mettende, og har en frisk farge som gjør underverker for humøret.

Mozon anbefaler å spise gresskar som et snack, med for eksempel kanel som søtningsmiddel.

Grønn te
Grønn te skrytes opp og fram, og hjelper tydeligvis for det aller meste. Rent vektmessig øker grønn te fettforbrenningen og stoffskiftet. Det inneholder antioksidanter og fremmer også hjertehelsen, i tillegg til å virke beroligende og regulere blodsukkeret.

Skeptisk
Jeanette Roede er likevel skeptisk til å peke ut enkelte matvarer som vektreduserende.

- Vi vet for lite om den langvarige effekten.

Hun peker i stedet ut fysisk aktivitet og regelmessige måltider som gode måter å gå ned i vekt på.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere