RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Sære musikkmagasiner er god butikk

Sist oppdatert:
Sære nisjeblader for musikk er god butikk. Bladene som dekker én musikkform er populære og opplaget må økes.

Antallet norske musikkmagasiner er kraftig økende, men det er særlig spesialmagasinene, som dekker én særskilt musikkform, som er økende i både antall og popularitet, skriver Aftenposten.

Da heavy metal-bladet "Scream Magazine" ble lansert i 1990 var opplaget på 1000 blader. I dag er det økt til 6000, og bladet er blant de mestselgende musikkmagasinene i Norge. Hip hop-bladet "Kingsize" ble lansert 2001, og årets to første utgaver ble revet bort fra hyllene. Nå vurderer redaksjonen å doble opplaget fra 5000 til 10 000 blader.

- Dette reflekterer en internasjonal trend. det er større rom for individualitet, og verden er blitt mer fragmentert. Folk har dessuten økonomi til å boltre seg i bladhyllene, og anledning til å dyrke sine interessefelter, sier Gunnar Farstad, markedssjef i Interpress Norge, som distribuerer utenlandske og norske spesialmagasiner

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere