RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Stadig færre velger kløft

Dristig utringet mote går tøffere tider i møte om vi skal tro motebransjen.

(SIDE2): I 1994 flyttet Wonderbra grensene for hvor mye man kunne spille på sex i reklame da de lanserte en reklamekampanje for sine bh-er med Eva Herzigova som frontfigur.

På plakatene var Herzigova avbildet med en svært fremtredende kløft, sammen med slagordet «Hello boys». Dette ble starten på en fremgangsrik modellkarriere for Eva Herzigova, og en gylden epoke for utringet mote.

Nå melder imidlertid TNS FashionTrak at salget av push-up bh-er har falt med ti prosent i Storbritannia. Dette skyldes av kvinner nå ønsker et mer naturlig utseende.

Ifølge statistikken er det ikke bare kvinnene som har gått lei. Salget av push-up bh-er som presanger har falt med hele 61 prosent, noe som tyder på at heller ikke menn synes særlig om dette klesplagget lenger.

- Etter en lang og suksessfull periode har «vis alt»-looken gått av moten, og mer anstendige klær har overtatt, sier Fiona Bell i TNS FashionTrak.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere