RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Starter nytt byrå i Sandefjord

Sist oppdatert:
To reklamefolk fra Oslo starter i disse dager merkevarebyrået Metro i Sandefjord. Byrået ønsker å utfordre den tradisjonelle tenkningen i reklamebransjen.

- Vi er det første byrået i Norge som kaller oss merkevarebyrå. Vårt mål er å bli Norges mest kompetente miljø på å utvikle, iscenesette og drifte merkevarer, hevder leder i Metro, Henning Karlsen.

Bak det nystartede Sandefjord-byrået står Henning Karlsen som blant annet har vært rådgiver for flere av landets største bedrifter. I tillegg er han tilknyttet Handelshøyskolen BI som høyskoleforeleser i faget. Han kommer fra firmaet Brand Management Group i Oslo, og han tar med seg kollegaen Arne Husøy til Sandefjord og Metro. Husøy har blant annet jobbet som strategisk rådgiver for Bates og vært partner hos Yankelovich.

- Med Metro ønsker vi å integrere den strategiske jobben vi gjør for kundene våre med kommunikasjon, reklame og design. Hos oss vil strategiske rådgivere og kreative formidlere jobbe i samme team, sier Karlsen.

Han mener dette sikrer en helhetlig kommunikasjon som alltid bygger på merkevarens fundament. Denne tenkningen mener han nærmest er fraværende i reklamebransjen i dag.

- Særlig svake er de store byråene i Oslo, der kreative krumspring og reklamepriser har større fokus enn strategisk kommunikasjon. Vår viktigste oppgave er å hjelpe kundene med å øke styrke sin markedsposisjon og øke sin inntjening, ikke å vinne reklamepriser, fastslår Henning Karlsen.

Med seg har Karlsen og Husøy Trude Nergaard, som har bakgrunn som journalist, Siv Rajendram, Gøril Hellen og designerne Runa Fridén og Jeanette Karlsen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere