RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Steen & Strøm blir ny med Dinamo

Sist oppdatert:
Dinamo Reklamebyrå fikk Steen & Strøm på kundelisten sent i fjor. Nå kommer byrået med sin første kampanje for kjøpesenterkjeden, hvor de har fått hjelp fra Finn Aamodt.

Konsernsjef Berit Kjøll ga Dinamo Reklamebyrå oppgaven å skape en felles Skandinavisk plattform og profil, før jul, samtidig som det enkelte senter skal stå i fokus. Med drift av 48 kjøpesentre i Skandinavia, og en omsetning på nær 20 milliarder kroner, er Steen & Strøm en gigant blant norske handelsbedrifter.

Nå er byrået er ute med sin første jobb for Steen & Strøm. Tema for kampanjen er kjedens storsatsing på "Bli-ny-dager". Kampanjen avvikles på kjøpesentre over hele landet i perioden 16. til 20. september.

- Steen & Strøm ønsket å fremstå litt annerledes enn andre kjøpesentre. Kreativitet har ikke alltid vært det fremste virkemidle i markedsføringen til kjøpesentre, men Steen & Strøm ville fremstå som litt nye, sier tekstforfatter Stein Simonsen til Propaganda.

Tekstforfatter Stein Simonsen tror kampanjen vil vise at Steen & Strøm ikke bare fornyer sine kunder, men også har fornyet seg selv. Kampanjen skal gå relativt tungt i landets største aviser og på P4.

Kampanjen er ikke produktrelevant, men en taktisk, salgsutløsende kampanje som skal virke profilbyggende for Steen & Strøm. Kun sisteleddskampanjen får produkt og prisinformasjon. I tillegg til radio og sisteledd skal aviser benyttes.

- Printløsningene henspiller på folks drømmer om å prøve noe nytt i stil og utseende. På radio har vi kunnet ta det et stykke lenger ut. Der har vi lekt med hvordan det låter når noen har gått litt vel langt inn i fornyelsesparken, sier Simonsen i en pressemelding, og legger til at faren til Kjetil André Aamodt, Finn Aamodt, dukker opp i en av spotene.

Kampanjen er den første Dinamo gjør for Steen & Strøm, men i og med at senterkjeden nylig har vært gjennom et lederskifte, er ikke Simonsen sikker på når neste kampanje fra dem og Dinamo kommer.

- Jeg vet ikke hva som skjer videre, men det har vært gøy å jobbe med en kjede som ønsker å se litt annerledes ut, avslutter han.

Med seg på laget har tekstforfatter Stein Simonsen hatt AD Thomas Anker, konsulent Jappen Johansen og prosjektleder Charlotte Heyerdahl. Det er Stig og Stein som har produsert spottene for Dinamo og Steen & Strøm.

Aamodt

Dolly

Pubertal

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere