RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Stor kampanje skal selge norsk fisk i Japan

Sist oppdatert:
Under mottoet ”Norsk Laks - et varmt smil fra det kalde havet" skal Eksportutvalget for fisk selge norsk fisk i Japan med en omfattende reklamekampanje.

Japan er Norges viktigste enkeltmarked for sjømat, og Norge eksporterer omlag 80 prosent av den makrellen japanerne spiser.

I slutten av november starter Eksportutvalget for fisk en omfattende kampanje for Norsk Sjømat i Japan. Kampanjen, som skal gå i TV og ukeblader, skal lokke japanerne til den norske delen av frysedisken i butikkene rundt om i landet.

Ifølge fiskeriutsending i Japan, Ola Brattvoll, vurderer japanske forbrukere Norge som den beste opprinnelsesnasjonen på sjømat og nye undersøkelser som Eksportutvalget har gjennomført, viser at japanerne rangerer Norge foran alle andre nasjoner på åtte forskjellige kvalitetskriterier, som ferskhet, smak, trygghet osv.

- Vår strategi er å vise japanerne hvordan Norge ivaretar trygg sjømat, sier Brattvoll til EFFs eget nettsted. I den kommende stor-kampanjen forventer han at omlag 2500 supermarkeder kommer til å delta.

- Den japanske økonomien viser tegn til bedring, og forbrukerne er igjen begynt å bruke penger på seg selv. Med en svekket krone i forhold til japanske YEN, er dette et godt utgangspunkt for å få et oppsving i salget av Norsk Sjømat til Japan, mener Ola Brattvoll.

Her kan du se en av de nye reklamefilmene som snart vises på de japanske TV-skjermene

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere