RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Storebrand liker aksjer

Storebrand Kapitalforvaltning liker fortsatt aksjer. Les om Storebrands anbefalinger her
Sist oppdatert:
Fondforvalterne i Storebrand Kapitalforvaltning er ute med den første rapporten om synet på finansmarkedene i 2005.

Her opprettholdes en overvekt i aksjer også for januar 2005.

- Til tross for sterk kursoppgang og høy steming blant investorer, er vi tryggere på at anslagene for global vekst vil holde. Utviklingen i inntjeningsestimatene er positiv og markedene selv sender signaler om en bred og godt fundert oppgang, skriver Storebrand i rapporten til sine kunder.

Japan favoritten

Storebrand mener at bredden i oppgangen i aksjemarkedet har vært meget god, hvor de aller fleste enkeltaksjer, sektorer og børser
stiger i takt. Oppgangen støttes av positiv utvikling i ledende makroindikatorer, bred oppgang i selskapsestimatene og bedre fremtidsutsiker enn tidligere i 2004, mener Storebrand.

Storebrand Kapitalforvaltnings favorittområde er i Japan, mens man anbefaler fortsatt nøytralvekt i norske aksjer. Heller ikke USA-aksjer står øverst på favorittlisten.

Ser ikke sær-norsk renteheving

Storebrand Kapitalforvaltning skriver til kundene at de anbefaler undervekt i norske obligasjoner i januarrapporten til fondskundene.

- Inflasjonen i Norge har tatt seg merkbart opp i det siste, men det er fortsatt lite som tyder på at markedet frykter særnorske rentehevinger.

Storebrand anbefaler også under undervekt i europeiske pg amerikanske obligasjoner.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere