RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Martin Kierstein (Colourbox)

Strømkunder lurt av Hafslund-selgere

Sist oppdatert:
Dørselgere fra Hafslund har lurt mange strømkunder trill rundt.

Flere hundre strømkunder kan ha byttet til Hafslund - uten å vite det. Det skriver varden.no.

Flere Fjordkraft-kunder i Vestfold og Telemark har meldt fra om at de trodde de fikk besøk av strømleverandøren sin for å få målt strømmen. I realiteten jobbet gjestene for konkurrenten Hafslund.

- Noen kunder har opplevd at dørselgerne fra Hafslund har utgitt seg for å representere Skagerak Nett, den lokale eieren av nett og strømmålere i Vestfold og Grenland. Avslutningsvis har de blitt bedt om å signere en bekreftelse på at strømmen har blitt målt, sier Jeanne Tjomsland, kommunikasjonsrådgiver i Fjordkraft til varden.no.

I andre tilfeller har kundene fått besøk av en strømselger fra Hafslund på døren og sagt ja til å motta et pristilbud.

Uker etter besøket har flere fortvilede kunder kontaktet Fjordkraft, etter å ha ufrivillig blitt Hafslund-kunder.

Fjordkraft advarer nå alle sine kunder mot strømselgere som presenterer seg på uærlig vis.

Selgere gikk over streken
I en epost til NA24 torsdag forklarer informasjonssjef Katarina Finneng omstendighetene rundt saken:

- Vi er dessverre blitt gjort oppmerksom på at noen av selgerne fra et salgsselskap vi har brukt har gått over streken for hva vi ønsker, og har hatt en løpende og god dialog med Skagerrak Nett og Fjordkraft rundt denne problemstillingen. Vi krever at selgerne som opptrer på vegne av oss har tydelig identifikasjon og er tydelige med ærendet sitt. Vår ambisjon er jo fornøyde kunder! De tilfeller som ikke er i tråd med dette tar vi svært alvorlig, og vi har gått så langt at vi for en tid tilbake stanset salgsvirksomheten hos ett av de to salgsselskapene vi har brukt oss av. Vi beklager på det sterkeste disse uheldige opplevelsene, og vil følge opp de som nå opptrer på vegne av oss videre. I tillegg er vi i gang med å ta kontakt med samtlige av de kunder som har kommet til oss som følge av bruk av selskapet vi har stoppet aktiviteten med, for å forsikre oss om de faktisk ønsker å bytte eller ikke. Dette fordi vi ønsker fornøyde kunder som aktivt vil være kunder av oss, og ikke kunder som føler seg lurt til det.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere