RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Subject: E-postbrev blir lest

Sist oppdatert:
DoubleClick beviser at e-posten kommer frem til flere enn før. E-postbrev kan være en effektfull måte å markedsføre seg på.

Konsulent Ilise Benum anbefaler designere å markedsføre seg selv via e-post, skrev Propaganda. Siste resultater fra det amerikanske salgsnettverket for nettannonsering DoubleClick, viser at det nytter å bruke e-postlister som markedsføringskanal.

Av noen milliarder e-poster DoubleClick sender for kunder over hele verden til "opt-in-lister", det vil si adressater som har meldt seg inn eller takket ja til å motta e-post, er gjennomsnittlig klikkrate på 8,3 prosent av utsendte brev i andre kvartal 2003.

Siden andre kvartal i fjor er dette en økning på 0,8 prosentpoeng. Flere av mottakerne åpner også e-posten. 1,2 prosentpoeng flere, det vil si 38,8 prosent, klikker seg inn i e-postene.

Samtidig har mengden spam, det vil si uadressert e-post eller e-post du ikke har bedt om, økt betydelig. Derfor er det interessant at profesjonelle og seriøse e-postmarkedsførere har klart å øke effekten i et stadig mer støyende marked, melder mediebyrået OMD i sitt nyhetsbrev.

- Seriøse markedsførere som fortsetter å bruke e-post til å forsterke merkevaren og bygge kundetillit opplever suksess med e-post som et kommunikasjonsverktøy, sier Eric Kirby, Vice President av Strategic Services på DoubleClick i The DoubleClick Email Trend Report.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere