RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Svenskene stopper euroreklame

Sist oppdatert:
Det tragiske dødsfallet til den svenske utenriksministeren Anna Lindh fører til at kampanjene for ja og nei-siden i den svenske euro-valgkampen stoppes.

Sveriges utenriksminister døde i går morges av skadene hun ble påført av en attentatmann. Hun var godt i gang med innspurten i valgkampen Sveriges ja eller nei til myntenheten euro og var en av de aller mest profilerte politikerne på ja-siden.

Men etter beskjeden om mordet på den svenske utenriksministeren, trekkes all reklame for eller mot euroen tilbake fra booket annonseplass. Ifølge Resumé velger ja-siden til og med å plukke ned alle utendørsreklamer.

- All annonsering i pressen avbestilles. Likeså alt annet kampanjearbeid. I sluttdebatten stiller vi opp om Persson stiller opp, sier sosialdemokratenes nei-kampanjes annonseansvarlig til Resumé.

Fra ja-sidens kampanjeledelse kommer beskjeden om at alt kampanjearbeid innstilles, med at de ikke rakk å stoppe annonsene som gikk ut i gårdagens aviser. I tillegg skal all reklame som henger utendørs plukkes ned, noe de får hjelp til av JCDecaux. Særlig viktig for dem er det å fjerne annonser hvor Anna Lindh var avbildet.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere