RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Tabloide Times økte salget

Sist oppdatert:
Først kom Independent, så kom Times. Britiske fullformataviser i tabloidformat selger godt.

For to måneder siden kom den seriøse fullformatavisen Independent med deler av opplaget i tabloidformat. Lanseringen var såpass vellykket at konkurrentene ble nysgjerrige.

I forrige uke fulgte The Times i Independents fotspor, noe som økte opplaget til den seriøse avisen med 34.000 eksemplarer, ifølge MediaGuardian.

Det var eieren, Rupert Murdoch, som tok initiativet for tre uker siden, etter at han så at Independent økte opplaget med sin tabloide utgave, som nå er i ferd med å spre sine vinger utover store deler av England, ikke bare London hvor den først ble lansert.

Murdoch håper at et tabloid opplag vil stjele lesere fra de to argeste konkurrentene, The Daily Telegraph og The Daily Mail. Ifølge MediaGuardian ses mersalg på 34.000 eksemplarer som en mulighet til å ta langsiktige andeler i markedet.

Kilder sier til MediaGuardian at lanseringen av tabloide Times kun har ført til et fall i opplaget til Independent på 1000 eksemplarer. Independent økte også opplaget med et femsifret antall etter å ha lansert seg i tabloid utgave, i tillegg til fullformatavisen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere