RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Tandberg TV imponerer og kjøper

Sist oppdatert:
Tandberg TV, med Eric Cooney i spissen, leverer knallsterke tall for tredjekvartal og knuser forventningene i markedet. De melder også om oppkjøp Sjekk tallene her
Tandberg TV leverte en omsetning på 476,1 millioner kroner i tredje kvartal mot 392,6 millioner kroner samme kvartal i fjor. De fikk dermed en topplinjevekst på sterke 21 prosent. Det var på forhånd ventet en omsetning på 473 millioner kroner, viser konsensus innhentet av TDN Finans.

Bruttomarginen steg imidlertid til 56,3 prosent fra 51,4 prosent samme kvartal i fjor.

Driftsresultatet endte på sterke 94,7 millioner kroner, noe som er en oppgang på 71 prosent fra samme kvartal i fjor da selskapet kunne notere seg et driftsresultat på 55,6 millioner kroner. Det var ventet fra analytikerne at selskapets driftsresultat skulle ende på 85 millioner kroner.

Også resultat før skatt imponerte i forhold til forventningene. Selskapet nesten doblet resultatet til 102,7 millioner kroner fra 55,5 millioner kroner samme kvartal i fjor. Det var ventet et resultat på 87 millioner kroner.

Selskapet 914,2 millioner kroner i kontanter ved utgangen av kvartalet, inkludert de 573,6 millionene de hentet inn i en emisjon.

Nå er noen av disse pengene brukt til å kjøpe opp selskapet GoldPocket Interactive.

Dette er et ledende teknologiselskap innenfor interaktive TV tjenester basert i Los Angeles. Selskapet har 85 ansatte og forventes å omsette 12 millioner dollar i år, samt har levert en sterk lønnsomhet.

Tandberg TV ligger inn 78,5 millioner dollar for selskapet, hvorav noe gjøres opp med aksjer resten i kontanter.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere