RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Telefonen som lyver for deg

Sist oppdatert:
Nå kan du bli oppringt av en forbanna sjef eller krakilsk snekker om daten eller møtet ditt går dårlig.

(SIDE2):«Hei det er Frank Morstad som ringer – sjefen din hvis du husker meg? Ikke lat som du ikke vet hvorfor jeg ringer engang, tror du jeg ansetter folk for moro skyld?» skriker en sinna sjef inn i mobilen din.

Dermed er unnskyldningen i boks, du må løpe og kan stikka av fra daten du ikke synes funker eller møtet som er superkjedelig. Side2 har testet telefontjenesten «Bad Date Rescue Team» som kan fungere som en morsom og effektiv måte å komme seg unna en pinlig middag eller et kjedelig møte.

Bestill skyllebøtte på SMS
Det er McDonalds’ nye reklamekampanje som gjør at du enkelt kan reddes om daten din ikke funker. «Bad Date Rescue Team» er en telefontjeneste som spinner videre på TV-reklamen der en rekke gutter reddes fra dårlige dater.

Telefontjenesten fungerer slik at du kan bli ringt opp av en «Sinna sjef» som krever at du skal komme på jobb, eller «Krakilsk snekker» som jobber i huset ditt, har store problemer og roper at du må komme hjem. Samme dag som du skal på date, eller samtidig som du er på date, kan du sende SMS til McDonalds og taste inn et kodeord. Da kan du velge av hvem og når du vil bli oppringt for å motta en skyllebøtte. Tjenesten koster 10 kroner.

Hør tilbakemeldingene du kan bestille:

MP3: Klikk her for å få en skyllebøtte av sjefen
MP3: Klikk her for å høre den frustrerte snekkeren

- Morsomt tilbud
- Det er klart at det sikkert er mange som har opplevd at daten ikke har gått helt den veien man hadde håpet, og da er dette en enkel vei ut, sier Per Christian Huse, markedssjef ved McDonalds til Side2.

Han påpeker imildertid at han ikke håper at mange trenger denne tjenesten, og at den er mest ment som et morsomt tilbud til kundene.

Siden kampanjen startet i slutten av januar har rundt 1000 nordmenn tatt i bruk tjenesten.

- Det er ikke en kjempesuksess, men et morsomt tillegg til resten av reklamekampanjen. Tilbakemeldingene har vært bra, og folk synes det er artig, sier Huse.

Les mer om kampanjen her(Ekstern lenke)

Er du fornøyd med Side2? Vi vil gjerne ha dine tilbakemeldinger. Klikk her

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere