RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Telefonselgere får 250.000 i bot for uønskede truser

Oslo (NTB): Et norsk callsenter får 250.000 kroner i lovbruddsgebyr fra Forbrukerombudet etter å ulovlig ha solgt truser på postordre.

Flere kunder har klaget Haugesund Dialog AS inn for ombudet etter å ha fått undertøy i posten uten å ha bestilt disse.

Telefonselgerne hadde ringt opp kundene på vegne av det sveitsiske selskapet Provea og tilbudt gratisprøver på truser, men når trusene kom i posten viste det seg at det dreide seg om et abonnement.

Forbrukerombudet har prøvd å komme i kontakt med callsenteret uten å ha fått noen respons fra selskapet og varsler nå at det vil skrive ut et gebyr på 250.000 kroner for grove brudd på markedsføringsloven. I tillegg må daglig leder for selskapet også punge ut med et personlig gebyr.

Fagleder Sverre McSeveny Åril hos Forbrukerombudet understreker at alle avtaler, også de som gjøres over telefon, må kunne dokumenteres skriftlig for å være gyldig.

- Krev dokumentasjon på at avtalen de hevder at de har inngått med deg er akseptert skriftlig og har det innholdet selskapet hevder. Be om at kravet blir slettet dersom avtalen ikke kan dokumenteres, sier han. (©NTB)

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere