RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Telenor lover mindre OL-reklame

Sist oppdatert:
Oslo (NTB-Solveig Joten Svensen): Mange seere reagerte kraftig på reklamepausene midt i TV 2s OL-sendinger i åpningshelgen. Storannonsør Telenor lover å avbryte OL-sendingene sjeldnere framover.

Telenor understreker at reklamemengden ikke reduseres som følge av seerreaksjonene, som blant annet var rettet mot en to minutter lang reklamefilm fra selskapet.

- Vi forstår at noen opplever at det har vært mye reklame fra oss i åpningshelgen. Det blir ikke det samme trykket fra oss framover, men det har ligget i planen, sier informasjonssjef Anders Krokan til NTB.

- Det vi må se på, er hvordan reklamefilmene plasseres i sendingene, og hvordan man unngår at det er under de mest spennende delene av øvelsene, men det er TV 2s ansvar, sier Krokan.

I sosiale medier har TV 2 møtt en storm av klager for å ha gått i reklame under OL-finalen i slopestyle, der Ståle Sandbech tok sølv. TV 2s sjefprodusent i Sotsji, Jens Knudsen, beklager. (©NTB)

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere