RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Ti millioner for Dinamo

Sist oppdatert:
Dinamo Reklamebyrå fikk et overskudd på ti millioner kroner i første halvår, tre millioner kroner dårligere enn etter samme periode i fjor.

- Vi kan ikke klage på dette, sier administrerende direktør i Dinamo, Jan Økern, til Kampanje.

Han viser til at selskapet øker byråinntekten med rundt to millioner kroner i forhold til samme periode i fjor.

Dinamo Reklamebyrå er blant selskapene som har merket et tøffere marked. Byrået fikk et resultat første halvår på fire millioner kroner, rundt én million kroner dårligere enn etter første halvår i fjor.

- Det er i første rekke der vi merker det er litt tøft. I tillegg har to av selskapene våre gått med underskudd første halvår, sier Jan Økern.

Ifølge Kampanje vil han ikke opplyse om hvilke selskap det gjelder, men sier at utviklingen til de to selskapene har snudd og at høsten ser bedre ut.

Også selskapene Dinamo Story og Dinamo Forlag opplever sesongsvingninger som påvirker gruppens resultat for første halvår. Flere av Dinamo Storys prosjekter har blitt skjøvet på til høsthalvåret, og også for Dinamo Forlag er det høstsesongen som står for inntektene.

Dinamo-sjefen ser lyst på høsten, blant annet fordi han har fått NSB som kunde. Byrået får ansvar for design og massekommunikasjon.

- Dette er den største kunden vi har fått på en god stund, og det kommer til å bli en viktig kunde hos oss. Vi har inntrykk av at de vil være offensive på massekommunikasjon, sier Dinamo-sjefen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere