RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Brand X Pictures (Getty Images/Brand X)

Tolv kjappe slanketips

Slanketipsene du bør huske på i hverdagen.

(SIDE2): Lær deg å skille på virkelig sult og når du bare er sugen på noe.

Et knep når motivasjonen blir dårligere: Løft noe som veier like mye som den fettvekten du har lykkes å gå ned hittil. Det kan være noen melkekartonger, en sekk med poteter eller hva som helst som kan gi deg en ide om hva du har lykkes å oppnå hittil.

Her er tolv tips som kan gjøre livet litt lettere, bokstavelig talt.

Denne artikkelen er levert av Trim.no.

1. Pass på å ha noe å gjøre når du kjeder deg, er lei deg, deprimert eller nervøs, slik at du ikke tyr til mat eller godteri for å dempe disse følelsene.

2. Pass på å ha med deg nyttig mellommåltidsmat hjemmefra, for eksempel frukt, helkornbrødskiver og lignende, slik at du ikke lokkes av godteridiskenes utvalg når magen begynner å gjøre seg gjeldende.

3. Ikke spis bare fordi menneskene rundt deg spiser. Er du ikke sulten, så nøy deg med et glass mineralvann eller fruktjuice.

4. Ikke drikk for mye kaffe. Koffeinet kan stimulere appetitten din.

5. Gi etter for «suget» iblant, men ikke mist kontrollen. Bare fordi du gir etter for din lengsel etter sjokolade, trenger du jo ikke å spise opp en hel sjokoladeeske, for eksempel!

6. Prøv å konsumere majoriteten av de daglige kaloriene på begynnelsen av dagen. Husk på uttrykket «spis frokost som en konge, lunsj som en prins og middag som en fattigmann».

7. Ikke kjøp godteri «til familien» bare for å siden spise det selv. Vær ærlig mot deg selv!

8. Hjelp resten av familien å holde seg i form ved å få dem interessert i sunn, smakfull lavkalorimat.

9. Prøv ikke å gå ned i vekt for raskt, da mister du bare muskelmasse istedenfor fett, og setter dessuten ned forbrenningen din.

10. Bestem deg for å gå ned i fettvekt fordi du er en bra og fantastisk person, ikke fordi du skal bli én.

11. Del fettreduksjonsmålene dine i flere små delmål som er lettere å nå. Unn deg selv en ny bok, nye klær eller noe annet uspiselig når du har nådd disse delmålene.

12. Hold deg selv i gang, fyll hverdagen og fritiden din med forskjellige aktiviteter, så kommer du ikke til å ha tid til å tenke på mat.

Flere saker fra Trim.no:

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere