RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Trodde han hadde vunnet 118.000 kroner

Sist oppdatert:
Men «premien» var en systemfeil hos Norsk Tipping.

Tirsdag kveld ble Terje Chr. Rolland 118.000 kroner rikere - trodde han.

- Kona så på tekst-TV at det var en oslomann som vant på første bilde. Da de talte opp sto det at jeg hadde første bilde – noe som ga et tydelig bilde på at jeg vant. Så fortsatte tellingen en del tall etter det. «Det ser ut som om den Oslo-mannen er meg», sa jeg til kona, forteller han til Nettavisen.

Rolland sjekket tallene mange ganger i løpet av kvelden, også flere timer etter at trekningen var over.

Var systemfeil
Men drømmen om gevinst skulle vise seg å være nettopp det; en drøm. Det Rolland trodde skulle bli ekstra penger på konto, var egentlig en systemfeil hos Norsk Tipping.

- Jeg trodde jeg hadde vunnet helt fram til beskjeden fra Norsk Tipping kom dagen etter, sier han og er tydelig oppgitt.

Han skrev derfor en e-post til Norsk Tipping der han påpeker at trekningen er blitt rotete og uoversiktlig, og at han forventer at den skal være riktig. Rolland fremmer også et ønske om at selskapet gjør opp for seg eller gir et plaster på såret - i det minste en skikkelig beklagelse.

Han er ikke fornøyd med svaret han fikk:

Hei!

Takk for at du kontaktet Norsk Tippings Kundeservice.

Beklager visningsfeilen av premier som var etter Extra-trekningen. Den stoppet ikke opp før alle tallene var trukket. Dette er nå rettet. Ser du hadde en bildepremie, men ikke første bildet.

Når det gjelder trekningen legger vi dette inn som forbedringsforslag.

Dette fikk den forsmådde tipperen til å sende en ny melding, der han på nytt etterlyser det han kaller en reell beklagelse. Han har i skrivende stund ikke mottatt svar.

- Vil du fortsette å benytte Norsk Tipping etter dette?

- Jeg er veldig opptatt av fotball og synes det er spennende å levere tippekuponger. Men kunne jeg unngått det, ville jeg heller brukt andre. Jeg kommer nok til å bruke Unibet til dette formålet fremover. Jeg synes beklagelsen fra Norsk Tipping var veldig dårlig, sier Rolland til Nettavisen.

- Forstår at han er sint
Kommunikasjonsrådgiver i Norsk Tipping, Roar Jødahl, bekrefter feilen overfor Nettavisen:

- Han har rett i at vi hadde en feil i den grafiske fremstillingen på tirsdag. Det er dumt og noe vi selvsagt beklager. Dessverre er det slik at feil kan oppstå, og det er det man har spilt og de trukne tallene som teller til slutt. Feilen hos oss ble rettet dagen etter, sier han og legger til:

- Jeg forstår godt at han er sint på oss. Vi har et regime for protester som man er velkommen til å bruke og også klagemuligheter videre, men grunnprinsippet er at man ikke får noe kompensasjon.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere