RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

TV 2 og TV3 vinner kvartalet

Sist oppdatert:
TV 2 og TV3 økte som eneste kanaler sine markedsandeler i første kvartal i år, sammenlignet med fjoråret. TV3 er vinneren med en økning på 1,3 prosentpoeng.

TV 2 har økt markedsandelene for første kvartal i år med en halv prosent. Det gir TV 2 en markedsandelandel på 28,2 prosent for årets tre første måneder, melder Kampanje.no.

Aller størst framgang har TV3, som øker sin markedsandel med respektable 1,3 prosentpoeng, og kanalen endte første kvartal med en andel på 6,2 prosent.

De andre TV-kanalen går det stort sett i nedoverbakke med. NRK1 er den kanalen som taper mest og går ned med 0,9 poeng. Markedsandelen ender dermed på 44,6 prosent.

Søsterkanalen NRK2 mister også andeler og faller med et halvt poeng til tre prosent, mens TV Norge falt nesten like mye og ender på 8,9 prosent.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere