RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

TV 2 taper terreng

Sist oppdatert:
TV 2 tar grep og lover å komme sterkere tilbake til våren. Nye tall fra Gallup TNS TV-meter viser at TVNorge og NRK vinner markedsandeler.

TV 2, derimot, taper seere. TV 2-sjef Kåre Valebrokk vurderer å kjempe hardere mot reklamekanalene, TVNorge og TV3, og la Bernander få være mer i fred.

TV 2 har i underkant av 30 prosent av markedsandelene, mens NRK har passert 40 prosent. Valebrokk mener de andre kanalene har angrepet TV 2 der den er svakest.

- De har angrepet de mest sårbare punktene våre innenfor prime-time. Det lar seg ikke snu over natten. Men når du får se sendeskjemaene for neste år, vil du se at vi tar noen aktive grep, sier Valebrokk til Dagens Næringsliv.

Målet for TV 2 er å nå en markedsandel på 35 prosent.

- At vi taper markedsandeler er selvfølgelig trist for stoltheten min, men det har ikke noe å si økonomisk. Vi har levert det vi skal av seere overfor annonsørene, men min stolthet er såret fordi vi ikke fikk 35 prosent markedsandel i høstmånedene, sier Valebrokk.

TVNorge-sjefen, Morten Aass, forklarer fremgangen med at TVNorge har blitt en klar og tydelig kanal for de mentalt under 50.

- Å tape mot NRK er surt, å tape til de kommersielle er dyrt, sier Valebrokk.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere