RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

TV-aksjonsfilm fra JBR McCann

Sist oppdatert:
JBR fikk oppdraget med å promotere årets TV-aksjon for Redd Barna. Nå kommer filmen som skal få nordmenn til å åpne lommebøkene. Filmen kan du se her.

For andre år på rad, står JBR McCann bak TV-aksjonskampanjen. I fjor bidro JBRs kamanje til at det ble samlet inn 142 millioner kroner til de fattigste funksjonshemmede over hele verden. I år er målet å slå rekorden.

Årets TV-aksjon går av stabelen søndag 19. oktober, inntektene går til skolegang for barn og avsender er Redd Barna. JBR McCann har, sammen med regissør Erik-Richter Strand i Moland film, laget reklamefilmen som skal få nordmenn til å åpne lommebøkene.

- Reklamefilmen er spilt inn i de fattigste områdene i Guatamala City, blant annet på en av byens søplefyllinger, forteller tekstforfatter Kristoffer Carlin.

Han innrømmer at produksjonen gjorte sterkt inntrykk på alle som var involvert og forteller at jenta som spiller hovedrollen i filmen bor og arbeider på fyllinga sammen med hundrevis av andre barn og familier

Redd Barnas budskap er at alle barn skal ha en trygg oppvekst og en mulighet til å avgjøre sin egen framtid. For 480 millioner barn i verden er skolegang den eneste måten de kan komme seg unna fattigdom og undertykkelse. Barn som får skolegang har et valg. De kan forandre fremtiden for seg selv og familien sin.

I tillegg til reklamefilmen har JBR McCann Direkte laget et nytt konsept som skal rekruttere faddere til Redd Barna. En rekke av byråets medarbeidere skal være bøssebærere , noe Carlin oppfordrer alle andre byråansatte til også å stille opp på.

- Vil du være med å gå årets mest meningsfylte søndagstur, kan du ringe Redd Barna på 02224, sier han.

Teamet fra JBR McCann er:

Martin Thorsen - AD

Kristoffer Carlin - Tekstforfatter

Trond Sandø/Eivind Solberg – konsulent

Tone Bøygard - prosjektleder

Beril Holte Rasmussen – byråprodusent

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere