RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Privat

Ukjent millionær solgte klær for 40 mill.

I år skal omsetningen godt og vel tredobles.
Sist oppdatert:

I 2012 omsatte klesmerket Brandsdal of Norway for 40 millioner kroner. Det hadde ikke designer og gründer Einar Øgrey Brandsdal (38) trodd da han startet klesmerket for halvannet år siden.

– Det har bare tatt helt av, og det setter selvfølgelig press på oss om å fortsette å levere både solid kvalitet og god design. Vi regner med at kleskolleksjonen samlet vil omsette for over 120 millioner kroner i inneværende år, sier Brandsdal til Nettavisen NA24.

Takker nei

På Facebook har Brandsdal of Norway allerede passert konkurrentene Norrøna og Kjus.

– Vi bruker mye tid på å utvikle klesmerket. Vi må hele tiden følge motebildet som er i konstant endring, og ikke minst spore trender som ligger fram i tid. Vi har hatt henvendelser fra butikker som ønsker å selge deler av kolleksjonen, men det har vi foreløpig takket nei til, sier Brandsdal.

Solid netthandel

Brandsdal er en suksessfull gründer. I 2011 hadde hans selskaper en omsetning på over 422 millioner kroner. Ett av selskapene er auksjonsstedet Netthandelen.no. Etter tredje kvartal i fjor hadde nettstedet en omsetningsøkning på nær 40 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, fra 225 millioner kroner til 312 millioner kroner.

Over én million nordmenn har registrert seg som kunde hos Netthandelen.no, og i høst var Brandsdal med på «Den hemmelige millionæren» på TVNorge.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere