RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

CNN sa nei til Obama

Sist oppdatert:
Men presidentkandidaten får kjøpe seg tid hos NBC, CBS, Fox og Univision.

For første gang på 16 år har en presidentkandidat kjøpt reklametid på TV. Barack Obama skal holde en halvtimes lang tale i beste sendetid onsdag kveld på NBC, CBS, Fox og Univision, ifølge CNN .

CNN sa nei.

35 millioner kroner
De ville ikke la et 30-minutters betalt innslag påvirke deres planlagte sendeskjema.

Obama-kampanjen kom heller ikke til enighet med ABC.

TV-innlaget har en estimert kostnad på nesten 35 millioner norske kroner.

Sammen med et besøk på «The Daily Show» skal innslaget utgjøre Obamas sluttspurt før presidentvalget 4. november.

Dobbelt så mye som McCain
Obama skal ha brukt over 205 millioner dollar på TV-reklamer i valgkampen. Nesten dobbelt så mye som McCain. Han skal ha brukt 119 millioner dollar.

McCain-kampanjen har rettet kritikk mot Obamas planlagte 30-minutters TV-innslag.

- Bak den flotte talene, store løftene ligger sannheten: Med krise både hjemme og ute i verden, mangler Barack Obama erfaring som er nødvendig for å lede Amerika, heter det i en uttalelse fra kampanjen.

Republikanerne kritiserer også tidspunktet for Obamas TV-innslag for å gjøre at starten i en baseballkamp må utsettes.

Presidentkandidat i 1992, Ross Perot, kjøpte også sendetid for å promotere sitt kandidatur. Det var imidlertid ikke så nært valgdagen som er tilfelle for Obamas innslag onsdag kveld.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere