RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Huden falt av i store flak

Sist oppdatert:
En allergisk reaksjon fikk huden til Sarah Yeargain til å falle av i store flak.

Et vanlig antibiotikum kalt Bactrim framkalte en alvorlig allergisk reaksjon hos den unge amerikanske kvinnen melder TV-kanalen 10News. Huden på hele kroppen begynte å falle av.

- Hun mistet huden på hele kroppen. Det er ganske dramatisk å se at den kommer løs i store flak, sier lege Daniel Lozano ved UCSD brannskadesenter, som var med på å redde kvinnen.

Yeargain hadde akkurat avsluttet en tidagers kur med Bactrim da reaksjonen kom.

- Jeg begynte å f noen små hevelser og misfarginger i ansiktet og det utviklet seg til store blemmer i hele ansiktet, på brystet og armene, forteller Yeargain.

I løpet av to dager begynte huden på hele kroppen å falle av. Legene hadde lite håp om å redde livet til Yeargain, men dekket hele kroppen hennes med kunstig hud.

- Vi klarte, i løpet av en periode på 48 timer, å dekke hele kroppen hennes med en kunstig hud-erstatning som gjorde at hun kunne leges raskt. I løpet av en uke var huden hennes tilbake, sier Lozano.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere