RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Vente-reklame endte med konkurs

Sist oppdatert:
Infovital skulle sende TV-reklame på engelske venteværelser. Nå er de istedet konkurs.

Aksjonærene har tapt minst 120 millioner kroner på Stavangerselskapet Infovital. Selskapet skulle tjene store penger på tv-reklame på engelske venteværelser, men endte istedet opp i skifteretten. Fredag begjærte de seg selv konkurs. Nå varsler flere av aksjonærene søksmål.

- Jeg arbeider med denne stevningen akkurat nå. Den vil bli innlevert i løpet av sommeren. Mine klienter vil kreve i overkant av 12 millioner kroner, sier advokat Bjørn Kvernberg som representerer flere lokale aksjonærer.

Ifølge Stavanger Aftenblad vil søksmålet bli rettet mot noen av styremedlemmene, og mot finanshuset Pareto, som tilrettela en utvidelse av aksjekapitalen våren 2002.

- Vi mener at det ble gitt både motstridende informasjon våren 2002, og at informasjon ble holdt tilbake, sier Kvernberg.

De største aksjonærene i Infovital ASA før aksjeutvidelsen var Orkla Media (24 prosent), gründer Tor-Ivar Karlsen (14 pst.), Såkorn Invest (14 pst.) og gründer Arne Johan Vigstad (12 pst.). Orkla Media gikk inn med 20 millioner kroner i 2000.

Den daglige ledelsen arbeidet de siste månedene med en løsning der Orkla Media kjøpte ut de andre aksjonærene. Forhandlingene strandet sist uke, skriver Stavanger Aftenblad.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere