RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Paul Weaver (Mediehuset Nettavisen)

Vi skal i toppform!

Sist oppdatert:
Og skal teste om Sats kan få oss dit på åtte uker.

(SIDE2:) Fire av Side 2s journalister skal på åtte uker gå fra å være i sånn passe form, til å bli veltrente, sterke og sprekere enn noen gang. Vi skal teste om Sats kan hjelpe oss med dette. I sin markedsføring lover de nemlig å få deg i form på åtte uker, ellers får du pengene tilbake.

Blogger underveis
Vi har opprettet en blogg der du kan følge oss gjennom testperioden. Her vil vi legge ut våre treningsmål, øvelser, rapporter fra øktene, statusoppdateringer på hvordan vi ligger an, og andre ting som måtte falle oss inn underveis. Vi er selvsagt seriøse med treningsprosjektet, men vil også gi litt rom for humor og tøys.

SJEKK BLOGGEN VÅR: Side2iform.blogg.no

Oppfølging av PT
Sats har gitt oss den erfarne personlige treneren Christian Roness, som skal hjelpe oss å nå målene våre. Forrige uke hadde hver og en lengre prat med han der vi la en slagplan. Dette kan du lese om på bloggen. Denne uken begynner treningen! Vi (gruer)gleder oss!

Våre program
To av oss som ikke trener fast fra før skal trene etter programmet Sats You, et motivasjonsprogram Sats har utviklet for å hjelpe deg å oppnå gode treningsvaner. Dette er en del av «kom i form på 8 uker»-kampanjen. Hovedmålet er å opprette gode treningsvaner som man fortsetter med på sikt. De to andre trener allerede jevnlig, men trenger et spark i baken for å komme seg videre. De skal derfor teste seks timer med personlig trening.

Felles mål: - Vil vil ha muskler!
Treningsmålene våre kan kanksje fremstå litt moderate. Det er ingen av oss som skal ned 15 kilo, eller løpe maraton. Men vi har likevel klare mål for hvordan vi ønsker å være om åtte uker:

Strammere og slankere
Musikkansvarlig i Side 2, Trine trener mye styrke, men er like mye på byen. I løpet av treningsperioden ønsker hun å stramme opp, og som hun skriver vil hun gå «litt mer i pluss helsemessig (les slank og deilig)».

Få musklene tilbake
Redaksjonsleder Vibeke har kommet ut av trening siden hun var gravid og fikk en baby for litt over et år siden. Utgangspunktet hennes er likevel godt. Hun går mye på tur, og sier kondisen sjelden har vært bedre, men hun mener hun trenger bedre bevegelighet, bedre holdning, og ikke minst få tilbake musklene sine.

Sterkere kjerne, rygg og nakke
Moteansvarlig Ida har drevet med dans tidligere, men har siden ikke lykkes med å bli fast innventar på treningssentre. Hun sier hun sjeldent har vært i dårligere form enn nå. Ida ønsker seg sterkere kjernemuskulatur, og særlig styrke ryggen, armene og nakken.

Mer muskuløs, lavere fettprosent
Helsejournalist Annemarte trener jevnlig, men vil gjerne lære mer om styrketrening. Hun har tidligere trent for å holde seg slank, men vil gjerne bygge muskler. Planen er ikke å bli bodybuilder, men å stramme opp, få en flott holdning og forme kroppen fram mot mer lettkledde tider.

Bloggen er allerede oppe og går. Følg oss her!

Mer fra Nettavisen:

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere