RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

VIF-RBK mest sett på TV2 i år

Sist oppdatert:
Oppgjøret mellom Vålerenga og Rosenborg ble sett av 661 000 seere. Det er årsbeste for TV 2 som kan vise til en imponerende seeroppslutning etter fem serierunder, skriver nettstedet toppfotball.no

Snaut halvparten av alle som så på TV da Vålerenga og Rosenborg spilte - fulgte kampen foran skjermen. Markedsandelen endte på 48,5.

Andreomgang ble sett av 711 000.

Klar økning

- Hovedkampene på TV 2 har hatt en knallsterk innledning. Snittet så langt er 611 000 mot 517 000 som var gjennomsnittet for fjorårskampene. Spesielt verdt å merke seg er det at årets økning skjer i en periode der den totale TV-seeingen går ned, sier mediesjef Svein Graff i NTF.

Kampene

Her er hovedkampenes oppslutning på TV 2 i år i rangert etter seeroppslutning. Markedsandelene i parantes:

Vålerenga - Rosenborg 661 000 (48,5)

Brann - Vålerenga 654 000 (41,4)

Rosenborg - Brann 641 000 (50,8)

Viking - Rosenborg 633 000 (40,5)

Start - Viking 468 000 (35,5)

Gode markedsandeler

Helgens oppgjør på TV 2 Zebra mellom Viking og Odd Grenland ble sett av 95 000, og hadde en markedsandel på 11,3 prosent.

Adeccooppgjøret mellom Notodden og Sogndal hadde 83 000 seere, og hadde sterke 30,9 i markedsandel.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere