RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Vil rydde opp i Facebook-rot

Skaperne av Gratiskläder.se lover bot og bedring til norske medlemmer.

(SIDE2): I forrige uke skrev Side2 om at det hadde det har blitt opprettet hundrevis av Facebook-grupper, som hevder at man kan få gratis gavekort fra H&M og Gina Tricot ved å samle poeng.

Siste nytt fra Side2: Sjekk forsiden akkurat nå!

Det hele så ut som en nettkampanje fra klesgigantene, men dette var slett ikke tilfellet. Det var nettstedet Gratiskläder.se som hadde satt i gang kampanjen, men mange av de norske medlemmene hadde ikke fått gavekortene de hadde blitt lovet.

Les hele saken: Har du blitt lurt?

Hva er dine erfaringer med Gratiskläder.se? Send oss en e-post:side2@nettavisen.no

- Gavekortene er sendt
I etterkant av Side2s artikkel bestemte Gratiskläder.se seg for å rydde opp umiddelbart.

- Vi bestemte oss for å sette fortgang i prosessen, og det er grunnen til at jeg er her i Norge. Vi skal nå sørge for at alle får tilsendt sine gavekort, og i tillegg vil vi sende ut en informasjons-mail til alle våre medlemmer, sier Support og markedsansvarlig, Anjus Parsay når Side2 møter han og hans norske kollega Erik Holm i Oslo.

Vil skape større community
Parsay forklarer at de ble hacket og hadde tekniske problemer, og at dette er årsaken til forsinkelsen.

- Vi har fått noen klager, men vi har forklart hva som har skjedd. Tekniske problemer og hackere har ført til at ting har tatt litt tid. Dette rydder vi opp i nå, sier han og forklarer at de har ansatt Holm slik at de letter kan ta seg av de norske kundene.

- Vi kommer også til å lage en egen norsk side, nemlig Gratiskläder.no. Denne vil lanseres 1. november, og det blir dermed lettere for våre norske medlemmer å samle poeng og tilegne seg gavekort. Vi har ikke bare fokus på at folk skal samle inn poeng, men det skal være et sted hvor medlemmene kan diskutere i forum med likesinnede. Dette vil vi utvikle videre, og målet er å skape et større community, forklarer Parsay.

(artikkelen fortsetter under bildet)

Slår ned på feilinformering på Facebook
Selv om firmaet ikke har noe samarbeid med verken H&M eller Gina Tricot den dag i dag, sier de at de er interesserte i å få til noe, og at de vil ta kontakt med klesgigantene vedrørende dette.

- Vi vil ikke at det skal se ut som vi har et samarbeid med kleskjedene. Vi bruker ikke logoen deres, og så lenge vi ikke har et samarbeid med de, vil vi heller ikke at det skal se ut som vi har det, sier Parsay og legger til at de synes det er negativt at villedende informasjon og logoer blir brukt på Facebookgrupper.

- Vi vil i dag gå ut med en mail hvor vi advarer medlemmene om å bruke logo. Vi har jo ikke kontroll over hva medlemmene gjør, men vi ber de fjerne logoer om vi ser dette, sier han.

- Grei forklaring
Side2 skrev også om den norske Facebook-gruppen «Gratis gavekort på H&M og Gina Tricot!» som på kort tid hadde fått over 20.000 medlemmer.

Skaperen bak den mest populære gruppen, Nina Sletnes, har jobbet hardt for å samle poeng og hittil har hun og kjæresten utstående gavekort for 3.000 kroner. Problemet var derimot at Gratiskläder.se ikke hadde utstedt noen gavekort.

- Grunnen til at vi stengte denne brukeren var at de brukte logo, og kommuniserte i gruppen at man fikk gratis gavekort ved å bli medlem i gruppen. Vi bestemte oss for å åpne brukeren igjen etter at de endret teksten, slik at informasjonen ble korrekt, forklarer Parsay.

Sletnes opplyser overfor Side2 at hun og kjæresten har fått tilbake sine poeng, og hun ser frem til å få de i posten.

- Det skal bli godt å endelig få gavekortene, vi ser fram til å få shoppe vilt på både H&M og Gina Tricot, forklarer Sletnes og opplyser at Facebok-gruppen nå har over 27.700 medlemmer.

- Forklaringen til gratiskläder er grei nok for vår del, bare vi får gavekortene våre er vi fornøyde, avslutter hun.

Er du fornøyd med Side2? Vi vil gjerne ha dine tilbakemeldinger. Klikk her!

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere